dinsdag 28 september 2010

27 september a Coruna hotel

Platos combinados, vlees, patat en salade

Als we bij de bushalte aankomen dan staat er al een dikke groep mensen te wachten die allemaal naar SdC willen. En ze lijken allemaal een kaartje te hebben ;-( Affijn we komen toch in de bus en zijn op weg naar SdC. Mijn eerste reden om terug te gaan naar SdC is de postbode van Sittard. Ik wil een kaars voor hem kopen en laten zegenen. Daarna spoor ik hem op en overhandig hem deze kaars. Dit omdat een kaarsje branden in SdC betekent dat je een Euro in een gleuf stopt waarna vervolgens electrische kaarsjes aanfloepen. Weer een traditie naar de haaien :-) En omdat de kaars die ik in gedachte had nogal zwaar is koop ik hem op het laatste moment.Daarnaast staken de Spaanse verkeersleiders, woensdag de 29e, dus we weten niet of het nog slim is om via a Coruna te gaan. Na zo'n dikkke 3 uur komen we rond half twaalf in SdC aan. Eerst de kaars kopen, omdat het 12 uur is, is er een mis en ik hoopte in de kerk een priester te vinden die mijn kaars zou kunnen zegenen. Jammer maar dat gaat zo niet lukken, gelukkig is er altijd hulp! Op de straat kom ik 2 priesters tegen! Ik klamp ze aan, en vertel het verhaal van mijn pelgrimstocht en de postbode van Sittard. Eén van de 2 pakt mijn kaars en zegent hem. Mooi geregeld met hulp van bovenaf zullen we maar zeggen. Vervolgens duiken we een internet cafe binnen, ik denk er aan om met de trein terug te gaan. Maar die optie valt al snel af, dat betekent 24 uur in de trein zitten en de prijs is €300,- pp. Dan vliegen op andere dagen, de staking is alleen op woensdag en geldt voor heel Europa (mogelijk!) ze is alleen zeker voor Spanje! We vinden dinsdag nog een vlucht van a Coruna Amsterdam via Barcelona. Hij is wel 50% duurder dan de woensdag vlucht. Maar uiteindelijk de beste optie dus dat wordt bijbetalen. Bedankt Spaanse verkeersleiders! We wilden nog een dag in a Coruna doorbrengen en er relaxt naartoe reizen dat vervalt en we moeten vandaag in a Coruna zien te komen. Gelukkig is er een half uurs verbinding zegt het internet. We hebben nog 2 uur over voor SdC. Nanda wil de souvenierswinkels aflopen, en lekker rondneuzen. We tuigen zonder ruzak de stad in en eten onze laatste Tarte de Santiago bij de kathedraal. Door een kaartleesfout, van mij, missen we de trein van kwart voor 5 naar a Coruna het geeft niet dan komen we gewoon wat later aan. In a Coruna hebben we redelijk wat bekijks met onze rugzakken, hier is men duidelijk geen pelgrims gewend! We vinden een hotel na een half uur lopen. Van het thuisfront horen we dat de temperaturen in Nederland 10 graden kouder zijn dan in Spanje. Hier is het om 7 uur nog altijd 24 a 25 graden. Brrrr dat beloofd wat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten