vrijdag 9 juli 2010

9 juli 25 km 2 km west van Quatre Chemins kamping Chauvage

Gehaktschotel noodrantsoen, met een kop yogi thee

Wekkertje gaat af, vandaag weer wandelen. Nee maar het is zo waar bewolkt. Rond 8 uur bij de Acceuill mijn broodvoorraad voor 2 dagen ophalen. Gelijk een domper, wel de 4 croissants maar niet de 4 pain de raisins! Ja zegt de kampinghoudster pain de raisins worden hier niet veel gegeten. Had ze dat niet eerder kunnen zeggen. Ik eet dan maar 3 van de 4 croissants. Wat nu? Ik ga vanavond waarschijnlijk wild kamperen, de eerst volgenden kamping is maar zo'n 14 km ver. Maar dan moet ik wel mondvoorraad hebben. Die pain de raisins daar loop ik op. Oke ''c'est le vie d'une pelerin'' ik ga bij Aumont-Aubrac wel brood kopen. Is wel zo'n 14 km dus doorlopen. De Boulangeries gaan meestel om half een dicht. Tien over 9 weg, kijkend op de kaart kon ik al zo een halve a een hele km afsnijden, de kamping ligt gunstig aan de route. Het blijft bewolkt maar het is bloedbenauwd, ik blijf zweten. Weer haal ik allemaal medewandelaars in. Ik loop vandaag zo geconcentreerd dat ik weinig om mij heen kijk merk ik. Het zand knerpt regelmatig onder mijn schoenen. De bedoeling is om bij Quatre Chemin aan te komen, daar te eten (kan zegt het boekje) en dan een klein uurtje door te lopen en op de hoogvlakte, ca 1000 m hoog te kamperen. Het kaartje toont dat daar een beekje stroomt. Ik kom zowaar een Hollands stel tegen dat wandelt. Maar ze zijn niet erg spraakzaam, ik schakel een versnelling hoger. Rond 12 uur in Aubrac. Hoera de Boulangerie is nog open, later zie ik dat ze de hele dag open is :-) Drie pain de raisins scoren, jammer croissants op. Dan maar stokbrood. Door mijn hoge tempo deze morgen ben ik al over de daghelft. Om 4 uur bij het restaurant aankomen heeft geen zin. Ik ga maar een cola drinken en besluit een langzame lange yoga, meditatie lunch te houden. Rond een uur of 3 weer echt op pad. Het is vochtig benauwd gelukkig is er wind. Het lopen gaat goed. Toch verveeld het pad op de een of andere manier. Tegen 5'n wil ik er zijn. Raar als ik in lange lunchstop neem dan heeft mijn lichaam altijd minder energie in de middag. Ik loop door foeterend op een pad waar geen eind aan lijkt te komen. Even na 5'n daken ik ben er! Quatre Chemins is precies wat het zegt, 4 wegen en 2 huizen. één is een gite gerund door Regine maar die is ook al 70. Nee ik kan er niet eten maar wel slapen. Dus dat wordt een noodrantsoen denk ik. Ik neem een rustpauze voor de laatste etappe. Als ik naar de wc ga kom ik door de ''gite'' Brr oud vies ik slaap wel in mijn tent vanavond. Rond 6 uur weg, de route loopt de hoogvlakte op. En kruist een beekje, hmm dat ziet er goed uit het stroomt goed, water is helder. Het punt wat ik uitgezocht hebt ligt aan de ander kant van de top. Het komt precies zo uit als ik gewenst heb! Zo zie je maar je schept de wereld met je gedachten. Een prachtig rustig veldje, met heerlijk dik gras. Fluitende vogeltjes, brommende bijtjes. Koeien ver weg de temperatuur is heerlijk koel en 100 meter verder loopt de beek onder een bruggetje door daar heb ik mij gewassen. Maaltijdje op ik ben schoon en de zakkende zon is mooi. Wat een wereld plek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten