donderdag 15 juli 2010

15 juli 22 km Conques kamping

Pizza Reine met een Leffe

Zowaar een frisse nacht vannacht ook weer eens lekker. Was ik gisteren vergeten te melden, Esmeralda (de Hollandse vrouw die ik gisteravond ontmoette) was geinteresserd in de yogaoefeningen die ik doe, ik heb haar het papiertje van mijn dagelijlse 6 oefeningen meegegeven (ken ze nu wel uit mijn hoofd). Leuke gedachten dat nu ook zij ergens in een Frans weiland oefeningen doet. De lucht was vandaag heerlijk fris, wat een genot met gisteren toen was het zo benauwd dat ik zweette als de zon niet scheen. Vandaag naar Conques, in de brochures wordt er lovend over gesproken ik ben benieuwd. Ben wat vroeger weggegaan zodat ik vanmiddag wat meer tijd heb in het stadje zelf. De wandeling is erg mooi, ik weet nooit of ik nu door heuvel- of berglandschap loop. De ''heuvels' zijn te hoog voor heuvels maar te laag voor bergen. Anyway prachtig om van de hoogte het landschap als een lappendeken voor je te zien ontvouwen. De oude boerderijen, graan- en korenvelden, de wegen die er doorheen snijden. Wat een kado om er doorheen te mogen lopen ik vind dit deel toch echt wel één van de mooiere looproutes. In de morgen gelijk stijgen zo heb ik het het liefst. Ik ben nog fris en de lucht is ook fris ondanks de inspanning zweet ik nauwelijks. In feite is het een mooie standaard wandeldag. Met het (her)inhalen van dezelfde mensen omdat ik lang lunch enzo. Op het spirituele groeivlak is het nu eens rustig. Ik mag schijnbaar even aards bezig zijn. Als ik nu mensen voor mij zie lopen moet ik inwendig lachen en denk, ken ik die of niet? Wel lekker dat de negativiteit bij mij weg is. Om een uur of 3 in Conques, lopen dubben; neem ik de kamping of ga ik in de gite van het klooster, dan kan ik meedoen met de pelgrimsmis. Veel pelgrims vinden dat iets is wat je eens meegemaakt moet hebben. Ben toch op de kamping gaan staan. Als ik door de stad loop in volle bepakking vallen de toeristengroepen op, ik mompel in mezelf dit is jullie kans foto's! Hier komt een echte pelgrim, gelijk zie ik een man een grote lens op mij richten en ik wordt gefilmd, ik zwaai lachend naar de kamera. Kom tot wat leuke ontdekkingen, in heel Conques is geen Epicirie of slager. En ik heb eigenlijk worst en kaas nodig. Erg touristisch dus. Het is een mooi oud plaatsje met een beroemde romaanse kathedraal. Ik heb hem bezocht en..... Tja niks dus, energetisch helemaal leeg, de kerk gisteren van Estaing vibreerde veel meer. Niet dat het tegenvalt maar het voelt zo leeg, vreemd. Eigenlijk heb ik het hier wel gezien. Ik heb ook niet meer zo'n zin om vanavond of morgenochtend een mis bij te wonen ben ineens blij dat ik op de kamping sta in mijn eigen energie en niet in de gite slaap. Mijn intuitie zegt, ga maar door morgenochtend. Nou ja ik ga eerst maar iets eten Pizza of zo.

1 opmerking:

  1. Ik blijf genieten van je belevenissen. En dankbaar dat je het inzicht hebt gekregen dat je niet alleen op de aardbol rondwandelt. De meest 'toeristische' route naar Santiago de Compostela gaat vanaf dit punt nu echt beginnen. En het zomerseizoen niet te vergeten. Vind je balans tussen stilte en aandacht. XX

    BeantwoordenVerwijderen