maandag 19 juli 2010

18 juli 23 km Rudelle kamping chauvage

Brood, quiche, croissant en thee

Vertrek, eerst nog even wat mondvoorraad halen en dan op naar Rocamadour. Het weer is onveranderlijk mooi zoals de laatste dagen voortdurend. Rocamasour ligt 52 km van Figeac, ik wil het in 2 keer lopen. Vanavond kamping chauvage. Na zo'n 26 km is niks. Geen kamping, restaurant enz volgens het boekje. Ik heb nu extra brood ingeslagen voor het avondeten. De eerste 10 km naar het volgende dorpje is heerlijk beschaduwd en een makkelijk te lopen weg. Dat gaat lekker, de weg loopt door een soort vallei veel bomen en groen en doorkijkjes. In de verte hoor ik een ezel balken Modestine :-) Omdat ik redelijk laat weg was kom ik rond 12 uur bij het eerst vogende dorpje aan. Extra water inslaan en een lunchplaats zoeken. Dat duurt even, dus ik visualiseer een goede lunchplek met een vlakke grond en goed uitzicht, te bereiken binnen 10 min. En warempel na een paar minuten schemert er water tussen de bomen en een prachtig rustig meer ligt er tussen de bomen. Daar kom ik ook een Engels sprekende Fransman (eerder jongen in mijn ogen) tegen. We praten wat, totdat hij mijn naam hoort. Donald? Oh you are Donald. I heard about you, you are quite famous. Ik kan hem alleen maar schaapachtig aankijken, waar kent hij mijn naam van? Er moet een aardig roddelcircuit op de chemin in omloop zijn. Het meer is natuurlijk de perfecte plaats voor een lunch. Ik krijg zelfs bezoek van 5 naamgenoten, jonge eenden die om brood komen bedelen :-) Daarna is het verder lopen door het golvende Franse landschap. Weer eens te mooi voor woorden. Het is wel erg warm meer dan 30 graden. Ongemerkt kost het veel energie, tegen 5 uur heb ik nog 4 km te gaan en ben toe aan een rustpauze. In het dorpje waar ik dan ben is alles dicht. Dan maar in het gras liggen bij het gemeenthuis even heerlijk een half uurtje doezelen. Redelijk opgefrist ga ik op weg. Bij het plaatsje Rudelle moet een stroompje lopen daar wil ik bij kamperen.na enig zoeken vind ik een plekje. Even bij de boer gevraagd, geen probleem natuurlijk. Op een mooie rustig plek val ik in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten