donderdag 8 juli 2010

8 juli rustdag Saint Alban sur Limagnole zelfde kamping

Quiche met bonensalade, doperwtjes met gegratineerde aardappels (nu anders dan gisteren) en een heerlijk stukje vlees, taart toe

Cecyle & Azelyne hadden dus een koude nacht. Maar zegt Cecyle pelgrimeren is veel lopen en weinig eten of slapen. Ik ben bang dat ze de komende dagen stuk loopt, dit houdt geen mens vol! Ben benieuwd. S'morgens thee gezet voor de dames, zij dronken uit mijn beker (zelfs geen beker bij zich! Ik blijf mij verbazen) ik uit de waterkookbeker. Ik pakte 2 sinaasappels, Cecyle had nog 2 kilo (!) aan studentenhaver voor onderweg over en Azelyne een goede kaas. Pratend en etend begon de morgen. Rond een uur of 9 waren ze weg ieder weer apart. Ik ga ze vast nog wel eens tegenkomen de komende weken we lopen hetzelfde pad. Ik kon weer in mijn routine komen. Lekker yoga, mediteren daarna rest van het ontbijt. De dag ging voorbij met smsjes en verslagen bijwerken zoals jullie gemerkt hebben lag de communicatie stil. In St Privat d'Allier had ik geen streep ontvangst. Zowaar s'middags even kunnen internetten en een frustrerend telefoongesprek met Telfort. Ik krijg mijn Email password per post opgestuurd naar Dordrecht. Maw ik kan gedurende mijn pelgrimage niet bij mijn Email. Dus communicatie kan alleen via de sms of reactie op mijn blog. (zo en nu die frustratie loslaten). Het is weer ontzettend heet ik verwacht onweer de komende dagen. Uit de reacties op mijn blog begrijp dat sommige mensen zich afvragen hoe ik erbij loop. Monique vertelde mij laatst dat ze verwachtte dat ik er verwilderd en met een baard erbij loop. Ze was verbaasd, want ik scheer mij netjes elke morgen en mijn haar is kort geknipt. Net anderhalve week geleden naar de kapper geweest (heerlijk ik hou van mijn korte coup zelfs als mijn haar vet is zit het nog goed). Voor de rest ben ik gebruind ik was al niet dik maar ben zo mogelijk nog slanker en mijn schouders zijn nog breder en gespierder van de rugzak. Ik merk nu dat een gezond uiterlijk mensen aanzet tot hulp. Als ik bv in een washok sta en probeer uit te vinden hoe de wasmachine werkt kan ik het beste halfnaakt gaan. Als er dan een vrouw van mijn leeftijd is kijken ze me eerst aan en dan glijdt hun blik naar beneden. Zoals een man even naar de decolleté van een vrouw kijkt :-) Daarna hoef ik niet meer na te denken, de machine wordt ingesteld. Als ik het niet heb wordt er waspoeder gehaald, en alles loopt in 5 minuten. Oh ja ze lopen ook nog mee om te wijzen waar de waslijn hangt! Prachtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten