donderdag 8 juli 2010

6 juli St Privat d'Allier





St Privat is nog altijd onze uitvalsbasis, Vandaag van Monistrol d' Allier naar Falzet gelopen 20 km

Escargot (12 stuks! mjammie!) Biestuk met bleu Auvergnonsaus, kaas en chocoladetaart na. Monique is jarig vandaag.

Was al vroeg wakker, toen ik leven in de tent van H&M hoorde gevraagd wat ze van de bakker nodig hadden en naar de bakker gelopen. Daarna gezellig gegeten met zijn allen. Eduard en Lucas hadden een hagedis op de muur ontdekt. Het is nu bijna de tent hagedis geworden. Vandaag onze laatste dag samen, jammer het is wel erg gezellig. Mijn voorstel was om vanmorgen 12 km te lopen Monistrol d'Allier naar Saugues. Henk en Lucas zouden dan meegaan, Eduard met zijn hamer houdt nogal op :-). In de middag zou dan Monique met de bus komen en Eduard kunnen we met zijn allen lunchen. Daarna 7,5 of 10 km door naar La Clauzet of Le Falzet. De eerste 3 km uit Monistrol is gelijk 500 m stijgen. Toch gaat dat met z'n 3'n redelijk moeiteloos, Henk en ik hebben eens tijd om ongestoord te praten sinds lange tijd, terwijl we langs de mooie stijgende paden lopen. Lucas stopt ons regelmatig ;-) Het bevalt mij goed om 2 dagen zonder bepakking te lopen, ik voel dat het mijn lichaam de tijd geeft om helemaal bij te komen van de angina. Mijn krachten keren terug. De ochtend tocht is mooi en gevarieerd en de wind is noord. Hierdoor is de lucht halfbewolkt en koel. Erg goed om te lopen. Aan het begin van de wandeling valt Henk een grappige muur op! In het brede metselwerk zijn allemaal Saint Jacq schelpen geplakt! Een creatieve prive ode aan het pad. De 12 km worden snel gelopen in 3,5 uur. De lunch is in Saugues op een oud ME plein, bij een mooie vroeg Gotische kerk. De commercie viert hier hoogtij, de Saint Jacq café's, restaurants en gites en Chambre d'Hotes adverteren langs het pad. Daarna verder met Monique en Eduard, zonder hamer dit keer. Maar zijn zakken puilen toch wel uit van de gevonden stenen na zo'n 2 uur :-) Voor Monique is de middagtocht erg zwaar, ongesteld en diaree eisen hun tol. Ze loopt op haar tandvlees, gelukkig staat Henk er na 7,5 km. Na even uitrusten besluit ik verder te gaan, ik wil die laatste 2,5 km er even bij doen. Ik heb het gevoel dat ik geen km's maak tot ik mij realiseer dat ik zonder bepakking loop! Natuurlijk voor mijn lichaam is de belasting 0,0! Ik kom er ook achter dat ik een soort van incognito beroemd aan het worden ben op het pad! Ik haal 4 vrouwen in die we al verscheidene keren tegen zijn gekomen vandaag en raak in gesprek. Als ze horen dat ik in Holland begonnen ben krijg ik de reactie; oh ben jij die Hollander we spraken een Vlaming die vertelde over een Hollander die is komen lopen vanaf Holland! Ja enkele dagen geleden heb ik met een Belg gesproken dat klopt. Nou mijn faam is zich aan het verspreiden! Door H&M opgepikt in Fazlet en terug naar St Privat d'Allier. Monique is jarig en we gaan eten. Het eten is goed in het restaurant, H&M zijn helemaal verbaasd over wat ik naar binnen kan slaan. Morgen weer alleen lopen met volle bepakking Let's do it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten