zaterdag 17 juli 2010

17 juli 24 km Figeac kamping

Salade Nicoise, steak file, kaas

Om 9 uur al weer in de benen. Heb ik al eens verteld dat ik een mooie route reis ;-) Het golvende landschap heeft prachtige vergezichten, ik kom ze allemaal weer tegen Azelyne met Alain, Cecyle iedereen is op weg naar Figeac. Cecyle en ik spreken af om samen in Figeac te gaan eten. We lopen nu apart want onze loopritmes zijn te verschillend. Het begin traject is weer klimmen alle Franse dorpjes liggen in het dal. Daarna doorstappen op hoogvlaktes. Doordat je de mensen begint te kennen, begint het sociale veel tijd in beslag te nemen. Waar ik 3 weken geleden s'avonds de tijd had om mijn verslag te schrijven, wordt dat steeds krapper. Het wordt een standaard, weer mooie loopdag. En de zon is, hoera, achter de wolken, heerlijk fris loopweer. Als ik in Figeac aankom is het tegen 5'n. Ik heb besloten om naar Rocamadour te gaan en wil daar een rustdag aan opofferen. Ik merk dat mijn conditie zo goed is dat ik het voor mijn lichaam niet hoef te doen. Dus even een crash-planning om mijn was schoon en droog te krijgen. Gelukkig is er een droogmachine op deze kamping. Cecyle vind ik in het Karmelieten klooster, helemaal stuk van het lopen. Dan maar alleen eten. Ook zei wil naar Rocamadour lopen. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

1 opmerking:

  1. Ha Donald, Rocamadour, goh, zit je daar al helemaal. Herinner me dat ik daar in 1979 was, onder de indruk als 19 jarige van het verhaal dat pelgrims op hun knieën de treden naar de kerk 'beliepen'.. neem aan dat jij gewoon loopt :)
    Fijn te lezen dat je de intermenselijke verbindingen weer aangaat, alle gespen en banden zullen dus wel weer okay zijn. Geniet van de sociale contacten onderweg verder richting het zuiden. Groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen