woensdag 21 juli 2010

21 juli 60 km Cahors Auberge de Jeunesse

Plat de Campagnard met een tomatensalade on the side.

Tja dat ging snel van Rocamadour naar Cahors. Ik kon geen goede loopkaart van de Gr46 krijgen in Rocamadour en de afstand is minstens 60 km. Toch wel 3 dagen lopen. Dus ik zat met een probleem. Laat gisteravond in de Pelgrimsgite hoorde ik dat een paar mensen een taxi wilde huren om naar Cahors te rijden. Kosten €50,- totaal en er was nog plaats. Met zijn 5'n was het dus een makkie. Vandaar, ik heb me naar Cahors laten rijden, dat geeft niet want de afstand Figeac-Rocamadour is iets langer dan de afstand Figeac-Cahors dus het is geen echte lift zullen we maar zeggen :-) Ook kwam ik in de gite Cecyle weer tegen leuk! We zijn vandaag heel vroeg Rocamadour ingegaan, voor de grote massa's toeristen komen. De energie was nu zuiver en puur! In de kathedraal kreeg ik door dat de persoon naast mij opgehangen is door.... Mij dus! Later Cecyle gevraagd of ze last van haar keel had, dat klopte onder bepaalde omstandigheden kan ze niet eten. De rest is prive. Kon het niet laten ook het embleem van Rocamadour gekocht voor op mijn rugzak ga ik de komende dagen er eens op naaien. Rond 11 uur kwam de taxi en een kleine anderhalf uur later was ik in Cahors. De kamping ligt 3 km buiten de stad wist de VVV te vertellen. Het jeugdhotel was in de stad met een was- en droogmachine. Dan het jeugdhotel maar. Ik zit nu op een 4 persoonskamer alleen, omdat ik vandaag niet gelopen heb reken ik het maar als een rustdag, tevens regent het hier dus wel even lekker dat ik op een kamer zit. Morgen weer pelgrimeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten