donderdag 8 juli 2010

5 juli St Privat d'Allier





5 juni St Privat d'Allier
St Privat is onze uitvalsbasis, vanuit hier lopen we steeds stukken van de route. Vandaag naar Monistrol d'Allier gelopen 7,5 km

Noodrantsoen, goulash met verse spercibonen en worteltjes

Vanmorgen na het opgestaan en naar de Decathlon gegaan voor mijn gebroken gesp. In de grote bus van Henk&Monique met z'n allen terug naar Le Puy en Velay, gelukkig ligt de Dectahlon aan de goede kant. Ongelooflijk hoe kun je het krijgen, in de hele Decathlon zijn nog 2 ouderwetse gespen te krijgen (en de Decathlon is groot!). Ééntje in mijn maat binnen 5 minuten was mijn rugzak-gesp-probleem opgelost. Dat was een grote opluchting. Tegelijk een extra doekje voor de tent gekocht, tja dit is een mannen verhaal maar ik heb de gewoonte ontwikkeld om het ergste vocht van het grondzeil met vuile kleren (oa onderbroeken :-( ) schoon te maken. De laatste tijd hing er toch wel een vreemde ondefinieerbare beslist niet prettige lucht in mijn tent die ik niet thuis kon brengen. Met zeep en een (schone) doek van H&M ook maar eens het grondzeil afgenomen. Mijn tentje ruikt nu prettiger van binnen. Op de terugweg bij een mooi kerkje gesopt. Met Monique een kaars opgestoken voor mijn tocht, mijn wens is dat ik op mijn tocht en zij op hun vakantie tocht mooie inzichten mogen krijgen. Na de lunch weer een stuk van de route opgepakt. Omdat het al middag was 7,5 km gelopen naar Monistrol d'Allier met z'n 5'n. Mbv een aardige Engelsman eerst de bus van H&M op het eindpunt gezeten daarna gaan wandelen wel luxe voor mij zonder rugzak. Eduard loopt met z'n geologen hamer rond op stenen te kloppen en allerlei mooie stenen te vinden. Lucas mopperd dat Eduard zo langzaam gaat en als echte autist, staat plotseling stil gebiologeerd door iets zodat iedereen moet stoppen omdat het pad te smal is. Iedereen geniet op zijn eigen manier. Het pad is nu bergachtig geen oude stenen kruizen meer wel een oud vestingtorentje en een leuk oud kapelletje. Mooie vergezichten. In Monistrol d'Allier was een strandje bij de rivier dus zwembroeken aan en zwemmen maar. Omdat ik bedolven ben onder noodrantsoenen 2 via Nanda en 7 van H&M, terwijl ik er maar 4 mee kan nemen, bestond het avondeten uit noodrantsoen met vers gekookte boontjes erbij. Was best te pruimen. Daarna heb ik mijn blogverslag van maandag bij zitten werken. Er is op de dag van het vertrek uit Le Puy veel met mij gebeurtd ik bleef schrijven, inzichten bleven opborrelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten