vrijdag 2 juli 2010

2 juli Le Puy en Velay rustdag

Salade met vlees, kip met aardappelblokje, spek en pasta, kaas na.

Nou mijn keel wordt er echt niet beter op. Het ontbijt kost mij een half uur. Echt geen tekens van verbetering. Ik ga nogmaals naar een Apotheek en misschien een dokter, niet eten is niet pelgrimeren. Eerst nog wat katweitjes wasmachine geladen en een handwasje. Op naar de apotheek die is lekker dicht bij, de dame bij de balie haalt er iemand bij die Engels spreekt. Ook hij wil mij strepsils geven of anders een spray. Die is sterker. Maar als het na 3 dagen nog niet over is dan naar de dokter. Ik zeg ik heb het al 3 dagen! Mijn besluit staat vast, ik ga naar een arts! Via de kamping regel ik een afspraak in de middag. Als ik naar het postkantoor loop voel ik me koortsig. Wat te doen, mijn gevoel zegt dat onder deze omstandigheden doorlopen niet slim is. Op het postkantoor wacht van alles op mij, pakketjes en brieven. Altijd weer een feest. Ik ga ze op een terrasje lezen. Bestel gelijk een Salade, hapje voor hapje werk ik hem naar binnen. Na het bezoek aan de cathedraal waar ik een kaarsje voor mij, Christan en Odile heb aangestoken, gidsen gekocht voor de GR65 en dan door naar de dokter. Die is er gauw uit, virale angina, ik ben nu een wandelende apotheek, medijnen tegen de zwellingen, tegen de koorts en tegen de pijn. En ze werken al een beetje ik heb langzaam een gewone maaltijd kunnen eten. Morgen blijf ik toch nog een dagje hier, ik wil koortsvrij zijn als ik ga lopen kijken of de medicijnen goed aanslaan. Mijn schoenen zijn ook klaar, nieuwe hakken en de lekken zijn gedicht. Alleen het geld gaat hier wel snel met dokterbezoeken, schoenen, taxi enz. Ben er nu al doorheen. Het is niet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten