maandag 26 juli 2010

24 juli 24,5 km Moissac kamping

Pizza Reine met een bier.

Door het gite leven is het moeilijk om mijn blog bij te houden. Alleen op een kamping met mijn tentje is gewoon meer tijd om een uurtje te schrijven. In een gite raak je meer tijd kwijt aan de sociale omgang. Affijn op weg naar Moissac, in de gite Cecyle tegengekomen. Ik had nog wat brood op te halen dus ik was de laatste om weg te gaan. Na een uurtje kwam Cecyle al tegen en Malite (de jongste pelgrim die ik ken 17 jaar). Met z'n 3'n opgelopen. Heel leuk midden in de natuur een kartonnen doos meloenen, doe 2 euro in het kleine doosje en neem er één mee. Later onder lunchtijd met z'n 3'n opgegeten heerlijk rijk van smaak! Na de lunch mijn eigen tempo weer aanghouden en alleen doorgelopen naar Moissac. De laatste 7 km waren zwaar, ik weet niet waarom maar geen energie. De warmte zorgt ook voor het nodige energie verlies. In Moissac aangekomen eerst een uurtje suburb lopen, saai en vermoeiend. Ha! een bordje kamping! Half uur later verd... waar zijn de bordjes kamping gebleven? Weg! Dan maar naar de VVV, deze is midden in de stad bij de prachtige kathedraal. Ik realiseer mij dat het een speciaal Sint Jacques weekend met allemaal activiteiten is en Moissac schijnt een bekende pelgrimsstad te zijn. Daar zitten allemaal bekenden, Traugott, Carla en moeder, Cecyle komt later aangelopen. Gezellig ik laat alle gedachten aan een kamping, kleren wassen, tent opzetten maar varen en laat me meeslepen door de gebeurtenissen. Het kan me even niks schelen. Traugott, Cecyle en ik eindigen bij een concert in de kerk. Prachtig de stemmen die de gotische ruimte van de kathedraal vullen. Wat een heerlijke muziek. Cecyle is Christen dus we gaan ook naar de mis. Tegen negenen heb ik nog niets gegeten en geen slaapplaats geregeld! We komen na de mis in gesprek met een Fransman, althans ik luister en Cecyle doet het woord. Wat kunnen die Fransen praten zeg, maar als de man hoort dat we pelgrims zijn voel je zijn respect. Cecyle heeft het voor elkaar de man is zo enthousiast dat hij ons naar de kamping brengt. Hij wil zelfs mijn rugzak dragen en is apetrots als ik hem in mijn rugzak help. Op de kamping wil ik Cecyle niet weer een koude nacht mee laten maken. Ik haal mijn binnentent weg zodat we met z'n 2'n in mijn tent kunnen liggen. Kost even wat overredingskracht want ze is Christelijk maar ze raakt overtuigd van mijn eerbare bedoelingen :-) De pizzeria is dichterbij dan we dachten om half elf nokken we af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten