vrijdag 30 juli 2010

28 juli 28 km Condom kamping

Pizza met bier

Ik wil een rustdag in Condom houden alleen qua afstand is het ongunstig. De GR65 stuurt mij over La Romieu (19 km) en vanaf La Romieu is het 16 km naar Condom. Bij elkaar maar 35 km, teveel om in één keer te lopen te weinig als je gepland hebt om rond de 25 km per dag te lopen. Condom is kwa beroemdheid gelijk aan Rocamadour en Moissac. Ik kreeg echter in de gite hulp er is een afwijkende route die minimaal 5 km van de afstand Lectoure Condom afhaalt. Hij staat nb in mijn boekje! 30 km maximaal dat ligt zo'n beetje op mijn grens van wat ik kan lopen zonder te forceren. Dus dat doen we dan maar. Bijkomend voordeel Condom heeft een kamping! In een gite slapen heeft als nadeel dat je altijd vroeg wakker wordt van mensen die vroeg vertrekken, dat is dus iedereen behalve ik :-) Ik was als enige nog aan het ontbijten toen 2 pelgrims in de gang een afscheidsserenade gaven. Ze zitten duidelijk in een koor en het klonk tear-jerking mooi. Iedereen stond te luisteren, mede pelgrims de staf van de gite, ze eindigden met het pelgrimslied dat we gisteravond na het eten ook moesten zingen. De teksten kwamen te voorschijn en iedereen zong mee ook ik. Ongelooflijk wat een ambience, en wat klonk het mooi al die mannenstemmen. Toen we klaar waren en afscheid genomen hadden was ik blij dat ik daarna alleen in de eetzaal even een servetje had om zogenaamd mijn mond maar vooral mijn ooghoeken af te vegen. Dat gezamenlijk zingen ontroert mij diep. Dat Franse ''ontbijt'', is voor mij echt niks, al die zoetigheid! er zit geen spatje energie in. Ik moet vet, suiker en koolhydraten hebben. Een uur of zo nadat ik gestart was kon ik stoppen bij gebrek aan energie, ik voelde het aan mijn lichaam. Eerst een vette croissant genomen met worst en schapekaas, toen kon ik weer lopen. Het is wel lachen als de Fransen mijn, wat in de gite hiervoor gebeurde, eetgewoonten zien. Een croissant met worst en kaas eten is voor hun een onmogelijke combinatie en een pain au Résain eet je om 5 uur 's middags bij de thee! Niet bij ontbijt en lunch. Rond kwart over 8 vertrokken ik wilde in de morgen de eerste 15 km maken. Hetgeen goed lukt, zei het met de nodige muggenbeten. Toen ik ergens stopte om te plassen werd ik belaagd door muggen als je dan al alle sluizen open hebt staan weet je dat wanneer je begint te slaan met je enige vrije hand, dat dat gegarandeerd een natte broek oplevert! Onder het lopen gaan de processen steeds verder, ik begin zo'n beetje alles als een structuur in mijn leven te herkennen. Verwarrend want hoe kan ik leven zonder? Goh ik zie ineens de overeenkomsten tussen ego en structuren. Structuur verliezen is ego verliezen, nou in dat geval ga ik nog even door. Affijn rond 12 uur de eerste 15 km achter de rug, ik heb het afwijkende pad gevonden en het is goed aangegeven. Natuurlijk even yoga, als ik bezig ben passeert een mede pelgrim mij. Deze komt later, toevallig, naast mij op de kamping staan! Hij heet Alberti is een goed Engels sprekende Italiaan, hij vertelde mij dat toen hij mij yoga zag doen en mijn serene gezicht zag hem dat ook gelukkig maakte. Veel mensen kijken boos of verdrietig vind hij. Was voor mij toch even een opstekertjes. Leuk met hem staan kletsen. De middag was erg warm boven de 30 graden. Goed dat ik de helft 's morgens al gelopen heb. Tegen 4'n komt Condom in zicht, normaal zou ik doorgestoven zijn om de kamping te vinden, nu voelde ik hoe moe mijn lichaam was. Ik besloot terplekke te stoppen voor een half uur rust! Liggend in het gras heb ik een paar hazeslaapjes gedaan van 5 minuten heerlijk. Daarna door Condom in. Via de VVV de kamping gelocaliseerd. Daar de tent opzetten, vuile kleren wassen enz routine gedraaid. En de stad in voor een restaurant. Ik voelde me een beetje eenzaam, het was daarom fijn dat ik een bekende tegenkwam Traugott. Met hem, een Zwitser en nog een Duitser die hier een gite runt pizza gegeten. Daarna mijn moeder gebeld, was een beetje schrikken ze heeft weer last van haar spijsvertering daar heeft ze een hele tijd mee getobt en het was over toen ik wegging, nu lijkt het weer terug te zijn. De doktoren kunnen niks vinden. Gaf mij geen goed gevoel, zal haar regelmatiger gaan bellen (doe ik toch al te weinig).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten