dinsdag 27 juli 2010

27 juli 23,5 km Lectoure prebyteriaanse gite

De gratis maattijd in het Prebyteriaanse pelgrimshuis;
Heerlijke soep vooraf, (2 keer opscheppen!), verse bonen salade met tomaat en mais en radijs (trek in nog een hapje?), kip uit de oven (3 maal nemen), pasta (heerlijk maar ik raak vol), verse fruitcompote (vers en een heleboel), pelgrimscake (wie wil er nog een 2e stuk?)

Na gisteren in Dream-time gelopen te hebben kwamen vandaag de inzichten. Vanmorgen realiseerde ik mij dat ik zo graag in mijn tentje rust en stilte wil ervaren, omdat ik wil vluchten! Na de bezoeken aan, toch wel een paar, hoog energetische plaatsen; Rocamadour, Lascabane en Moissac. En de bijbehorende missen, is de structuur van mijn leven aan het veranderen voel ik en dat maakt dat ik nu geen houvast heb. En wat doet Donald als Steenbok? Die gaat oude structuren in leven houden, als steenbok ben ik daar goed in (dank je wel Lidwien je hebt het mij zo vaak gezegd tijdens onze astrologische gesprekken ik hoop dat ik het nu ga zien). En dus wil ik de rust en eenzaamheid in, dat is ook structuur in mijn leven brengen. Alleen zie ik nu in dat het vluchten is. Maar ja er wordt natuurlijk van boven ingegrepen, vandaar dat ik gisteren toch in een gite terecht kwam :-). Niks wegvluchten in rust en eenzaamheid ik moet de verandering aangaan en het leven in! Het is net of iets mijn leven aan het leiden is nu en het het beste is voor mij omdat toe te laten. Brrrr moeilijk hoor voor dit steenbokje om de controle los te laten. De enige structuur die ik nu nog heb is elke dag lopen, kan (en moet) ik wel over mezelf nadenken. Vanmorgen dus op pad, ik loop veel bewuster. Wat erg mooi is zijn de zonnebloemvelden immens grote goudgele velden, naast gemaaide koren velden die oud-goud-geel zijn. De zomer is op zijn hoogtepunt, in de winkels en op de markten ligt het meest zalige fruit. Sinaasappels, nectarines, perzikken, meloenen als ik tijd heb eet ik me ongans aan fruit. Onder het lopen overvalt mij een soort leegte waarom doe ik dit? De zin ontgaat me even. Ik realiseer mij weer eens, structuren die tegen de vlakte gaan. De oude Donald zou de ''we gaan ervoor en ik laat mij niet kennen'' knoppen ingedrukt hebben. Nu doe ik...... niks ik loop en laat me leiden. Door God, de Universele Liefde, mijn hogere zelf geef het maar een naam. De etappe vandaag heeft een hoog natuurgehalte, prachtige uitzichten soms zie ik het volgende dorpje al km's van tevoren liggen. De lappen deken van het zacht glooiende landschap strekt zich voor mij uit, een feest voor het oog. Na Moissac is de chemin weer veranderd, bekende gezichten zijn bijna allemaal verdwenen, gestopt in Moissac en nieuwe pelgrims dienen zich aan. Zowaar ook eens een lange afstand wandelaar pelgrim als ik tegengekomen. Een Zwitser die bij de Tjechisch-Slowaakse grens begonnen is. Hij gaat totaal 3200 km lopen. Ik zie de overeenkomsten tussen ons. Allebei een verfromfraaide strooijen hoed, twee wandelstokken, stevige athletische lichaamsbouw met veel energie, diep gebruind, maar alleen gezicht onderarmen en onderbenen, kamperen heeft voorkeur want is het goedkoopst, gewicht rugzak 16 (zonder eten) tot 18 kg (met eten). Grappig dat gelijke gewicht van de rugzak schijnt zo'n beetje het best haalbare te zijn met de huidige lichtgewicht kampeerspullen. Gedreven en gefocust in zijn doen en laten.ik ben op weg naar Lectoure. De eerst grote stad na zo'n 25 km, alleen geen kamping, onrust bij mij. Weer een gite is wel duur, 2 a 3 keer een kampingprijs, maar wat dan? Wild kamperen voelt niet ok zegt mijn intuitie. Tja Donald laat de controle varen je weet het he? Ik vraag boven om leiding en die is er. In Lectoure aangekomen, geen bordje camping, ja één maar die ligt ver buiten de stad. Naar de VVV, die geeft mij een lijst met gites. Het meisje zegt, hiertegenover is een Accueil de Pelerin. Het zegt me niks ik ga er maar naar toe. Het is dus een christelijke (Prebyteriaans) gite. Gerund door vrijwilligers, Prijs mag je bepalen adv een donatie. Oh ja als je er slaapt moet je er ook eten zegt Monique.nou dat was Bourgondisch zoals jullie lezen kunnen! Dank je wel daar boven ik heb mijn lesje geleerd ik wordt geleid van bovenaf. De reis door de wereld is ook een reis naar binnen!

1 opmerking:

  1. Vergeten op tijd post naar je te sturen... volgende keer beter! Denk wel aan je en stuur je goede wandelenergie en veel nieuwe inzichten.

    BeantwoordenVerwijderen